Eivissa, 10 de maig de 2025
M'HAN ESTAFAT.
Fa uns dies vaig rebre un SMS de Ford. Em recordaven que tocava passar sa ITV i m’oferien 50 euros de descompte si portava el cotxe a un taller oficial. Bona idea, vaig pensar. Sense mirar gaire (error meu) vaig demanar de manera presencial cita al concessionari Ford d’Eivissa. Sa lletra petita del missatge, com sempre, estava dissimulada, amagada entre trampes i tecnicismes que només entenen ells.
El dia acordat, duc el cotxe al taller per la posada a punt. Quan el vaig a recollir, sorpresa: els 50 euros de descompte? No hi són. Sa resposta del taller: “La promoció és de Ford España, s’havia de gestionar pel mòbil.” És a dir, era una estafa embolicada de màrqueting. Una promoció dissenyada expressament per confondre i diluir responsabilitats entre la marca, el concessionari i el client.
Per jo, Ford és Ford. Tant si m’envien un missatge de Madrid com si m’atenen a Eivissa. Però ells juguen a un joc brut: prometen una cosa i després s’amaguen darrere burocràcies absurdes i plataformes opaques. És això servei al client? O és una estratègia premeditada per no complir amb el que anuncien?
El personal del taller, amb cara de circumstàncies, m’admet que no poden aplicar la bonificació. No perquè no vulguin, sinó perquè Ford no els dona suport ni eines per fer-ho. És un model de negoci que consisteix a deixar penjats tant els treballadors com els clients. Quin èxit.
Truc al servei d’atenció al client de Ford España. Des del primer segon, el tracte és hostil. Em demanen totes ses meues dades, però quan jo pregunt amb qui parl, es neguen a identificar-se. “No tenemos obligación de hacerlo”, em diuen. Així, amb prepotència. Una mostra perfecta de com entenen s’atenció al client: que callis i obeeixis.
Explic el cas i em diuen que no hi ha res a fer. Que la promoció ja deia clarament com calia procedir, i que com que no vaig seguir les instruccions ocultes, doncs mala sort. Una resposta de manual, d’aquest manual de com fer veure que t’escoltem mentre et donam una patada al cul.
He deixat una reclamació per escrit al taller i estic valorant anar a s’Oficina de Consum. No estic demanant res extraordinari. Només exigesc que Ford compleixi el que ha promès. Ni més ni menys. Però ni això semblen capaços de fer.
Aquestes pràctiques són les que fan perdre tota confiança en ses marques. Ford ha decidit estalviar-se 50 euros a canvi de perdre un client per sempre. Una jugada brillant, supòs, per algun geni del màrqueting.
Fa temps que em planteig canviar de cotxe. Ara ho tinc clar: el pròxim no serà mai d’una marca que maltracta els seus clients com ho fa Ford.
No hay comentarios:
Publicar un comentario