viernes, 1 de julio de 2022

Un passeig amb autobús per Escòcia.

Eivissa, 30 de juny de 2022

UN PASSEIG AMB AUTOBÚS PER ESCÒCIA.

Aquest és un petit resum del viatge que na Lina i jo hem fet per terres d'Escòcia. No pretenc fer-ne un detall del viatge. Simplement, són unes anotacions de ses coses que més m'han agradat i unes quantes anotacions de direccions i llocs d'interès. Tal vegada en un futur podran servir per a alguna persona que vulgui anar-hi.

Dia 1. Dissabte.

Vol directe d'Eivissa a EDIMBURG amb Jet2. Una bona companya d'avions. El trajecte dura tres hores.

Ens allotjarem a l'HOTEL IBIS EDIMBURG CENTRE (SOUTH BRIDGE). L'hotel no ens va agradar mica. Brut, el personal de recepció molt antipàtic i unes habitacions minúscules. Es sopar del primer dia, self- service, normalet.

Aprofitem sa tarda per una primera presa de contacte amb la ciutat. Edimburg és una de les ciutats més polides d'Europa. El seu centre medieval us sorprendrà. El carrer principal, PRINCES STREET, ple d'espanyols.

Dia 2. Diumenge.

Sempre, tots els dies del circuit, per esmorzar el típic BREAKFAST ESCOCÈS (Ous, salsitxes, bacon, tomates torrades, xampinyons, baked beans, sucs, cafès, etc. Sempre trobareu els "haggis", un plat típic escocès d'un sabor molt fort). Massa fort pel meu gust. No em va agradar.

Vam fer una visita panoràmica a la ciutat d'EDIMBURG. Ses vistes des de CALTON HILL, espectaculars.

Visitarem el CASTELL  d'EDIMBURG. Diuen que és el monument més visitat d'Escòcia. Sa petita CAPELLA DE SANTA MARGARITA em va encantar. També veure ses joies de sa corona i sa pedra del desti.

Dinar a un típic pub. Un plat i una cervesa. Ideal.

Visitarem sa CAPELLA DE ROSSLYN. Un lloc ple de misteri situat entre ses muntanyes i envoltada de bosc i boira. Un lloc lligat als “templarios” i a sa llegenda del sant Grial.

El sopar a s'Hotel Ibis per oblidar. Vaig sopar d'un assortit de postres.

Dia 3. Dilluns.

Partirem direcció a ses TERRES ALTES. Tot el matí amb autobús. Arribada a INVERNESS capital de ses HIGHLANDS. Visita a sa ciutat.

Ens allotjarem a s'hotel Carrbridge. Sense comentaris. Millor no hi aneu mai. S'ha de dir que en general sa qualitat dels establiments d'hoteleria per ses Terres Altes no és gaire bona.

Dia 4. Dimarts.

Un dia molt llarg, però un espectacle de naturalesa. Valls, muntanyes, rius, bosc ... Ho havia somiat sempre d'aquesta manera

Vam anar al mític LAGO NESS. No vam veure a Nessie, però el lloc val la pena. Espectacular el passeig en barco fins el CASTELL DE URQUHART.

Dinarem a GAIRLOCH un poblet ja molt amunt. Feia molt de fred.

Vam anar al Jardí d'Inverewe. Si us agraden ses plantes i ses flors, heu d'anar-hi.

Volíem veure els salmons com pujaven pels rius  (Cascadas de Roggie), però no vam tenir sord. Els salmons no estaven per sa feina.

Dia 5. Dimecres.

Un altre dia espectacular. Vam anar a s'ILLA DE SKYE. Un lloc impressionant. S'ha de veure el CASTELL DE ELIAN DONAN, un dels llocs més emblemàtics de ses Terres Altes. Vam visitar els penya-segats de KILT ROCKS i sa capital de s'illa PORTREE. Aprofiteu per dinar al port, a qualsevol taverna i demanau peix frit (fish&chips) o calamars.

Ens allotjarem a s'HOTEL IMPERIAL, a Fort William. S'hotel no té ascensor. El sopar molt bo. El primer sopar que vam fer en condicions (còctel de gambes, llobarro al llimó i verdures, pastís de xocolata).

Dia 6. Dijous.

El millor dia del viatge. Vam anar a ses muntanyes de TROSSACHS. Boira, pluja, verd, aigua, rius ... Idíl·lic.

Visitarem el CASTELL DE STIRLING i el VALL DE SES LLÀGRIMES GLENCOE.

EL VALL DE GLENCOE és un vall d'origen volcànic, modelat pels glacials i és considerat un dels llocs més polits de ses Highlands. No podia deixar de mirar ses altes muntanyes, els rius, ses cascades i tota sa vall. Important ses THE THREE SISTERS. Tres muntanyes molt altes que destaquen sobre totes ses altres.
Justament quan vam arribar-hi, estava ploguen, feia molt de vent i els cims de ses tres muntanyes estaven coberts d'una espessa boira. Simplement meravellós. Vaig disfrutar del lloc i del moment.

A la nit, arribarem a GLASGOW..

Dia 7. Divendres.

Tot el dia a Glasgow. Visitarem una destil·leria de whisky (Auchentosham). No podíem anar a Escòcia i no visitar una destil·leria de whisky. Conèixer el seu procés de fabricació i tastar ses diferents anyades. Sa visita, un despropòsit. El personal que feia s'explicació solament parlava anglès. Me'n vaig anar de sa visita.

Resta del dia a NEW LANARK. S'ha d'anar-hi. Difícil entendre tot el que va passar a aquell lloc perdut entre ses muntanyes. Declarat patrimoni de la humanitat, aquest poblet, aquest centre tèxtil, fou el centre de sa revolució industrial. Allí es posaren en marxa avançades idees socials a favor dels treballadors. Sembla una ciutat "museo". Vam veure s'escola, el molí, el lloc on vivíem els treballadors, sa fàbrica de cotó, etc.

A Glasgow, ens allotjarem a s'HOTEL RED RADISSON. S'esmorzar a s'hotel fou el millor del circuit (sucs, pastes, formatges, etc. El plat calent, torrades de pa, alvocat i ous).

El sopar, una vegada més, per lliura a un pub (assortit de poll frit i una cervesa ben freda. De postre, un pastís de poma boníssim).

Dia 8. Dissabte.

S'ha acabat el circuit. Tornam a Edimburg.

Ens vam canviar d'hotel (THE HAYMARKET HOTEL). Està un poc lluny del centre, però ben comunicat pel tramvia.

S'ha de dir que s'hotel tampoc té ascensor. Teníem reservada habitació a un tercer pis i van haver d'anul·lar-la. Ens donaren una habitació no gaire bona a un soterrani a s'edifici del costat.

S'habitació no estava neta i vam fer una reclamació. Immediatament van enviar personal a fer-la neta.

S'esmorzar a s'hotel un poc caòtic. Taules molt petites, baixa qualitat dels aliments i poc servei de personal.

Al centre de sa ciutat, disfrutarem d'estar a una terrassa d'un pub i veure l'ambient al carrer. Fins i tot, van fer una xerrada en anglès amb un matrimoni del lloc. Es veu que el meu anglès tampoc és tan dolent. Quan em parlen, si ho fan a poc a poc, puc seguir sa conversa mitjanament bé.

A la tarda, visita obligada a THE DOME. Heu d'anar-hi i fer un CHAMPAGNE AFTERNOON TEA. Obligat.

Dia 9. Diumenge.

Per lliura a Edimburg. Tot el matí per DEAN VILLAGE. Uns jardins agradables.

A sa tarda, tornam a The Dome. Una de ses encarregades ens ha reconegut després de sa visita d'ahir i ens han donat una de ses millors taules.

Dia 10. Dilluns.

Per lliura a Edimburg. Passeig en autobús turistic. Rutes vermelles (ciutat) i rutes blaves (port i exteriors). Volíem tenir una visió completa de sa ciutat.

Dia 11. Dimarts.

Teníem previst anar en tren fins a Coventry i des d'allí a casa del nostro fill. Mirau que hi ha dies, però els trens aquest dia feien vaga. Vam perdre els bitllets.

Comprarem bitllets d'avió fins a Birmingham amb Easyjet. Un caos total als controls d'accés a s'aeroport.

Arribarem a Birmingham i en autobús a Coventry i després, també en autobús a Leamington.

A les 14.30 hores ens trobarem tots a casa del nostro fill. S'ha acabat el viatge a Escòcia. Ens esperen uns dies de descans i de vida familiar.