miércoles, 6 de julio de 2022

Llibres nous.

Eivissa, 6 de juliol de 2022

LLIBRES NOUS.

Sempre em passa el mateix ....

 

Ja fa unes setmanes, després de tot un matí caminant per La Savina, tenia ganes d'arribar a casa. El meu bon amic Vicent m'havia regalat un llibre que recentment havia publicat i vaig portar-lo tot el matí dins sa motxilla. Estava impacient per tenir-lo entre ses mans i començar a llegir-lo.

S'altre dia es repetí s'història. Vaig comprar-me un llibre nou (Tornar a Balansat)  i no podia esperar, volia començar-lo inmediatament.

Jo no sé valtros, però jo sempre segueix el mateix protocol abans de començar a llegir un llibre nou:

Torn a casa i em pos roba còmoda: uns calçons curts i una camiseta vella. Busc un poc d'intimitat i silenci i m'assec.

Agaf el llibre. M'agrada si sa cobertura és llisa i suau. Hi pas sa mà per sobre, l'olor i me l'atrac a sa cara. Després el gir i llegeix el text de sa contra, que me n'avança el contingut. El torn a girar i l'obr per sa primera pàgina. Llegeix sa dedicatòria. També llegeix es breu resum sobre els treballs i mèrits de s'autor. Més endavant una citació d'un autor clàssic.

M'encanta posar-hi aleatòriament un punt de llibre entre ses pàgines. L'amic Vicent ha tingut es detall de posar-n'hi un anticipadament.

Pas unes pàgines i llegeix sa primera frase. Tinc un moment de dubte, no sé si he de continuar llegint-lo o seguir amb el que tinc començat des de fa dies. M'ho he de pensar.

Potser sí, començaré pel que m'han regalat. M'interessa molt el tema de sa mel.

Començ es viatge, s'aventura, uns coneixements nous m'esperen. Per un moment, pens en totes ses persones que no llegeixen mai. Quines experiències s'estan perdent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario