Eivissa, 21 d'agost de 2021
NO HO ENTENS? IDÒ NO FIRMIS.
L'escrit d'avui va de bancs. M'envien aquest missatge pel whatsapp:
"Avui ha vingut a comprar un director d'un banc a la meua carnisseria. Abans de res l'he fet asseure a una cadira uns vint minuts mentrestant jo feia
altres feines, quan m'ha semblat l'hi he demanat què desitjava, ell
m'ha dit que unes hamburgueses, jo li he dit que les hamburgueses ara
només les venem els divendres, llavors m'ha demanat un pollastre tallat,
jo li he donat el pollastre i les tisores i li he dit que s'ho havia de
tallar ell, evidentment m'ha dit que ell no ho sabia fer que era la meua
feina, jo li he dit que per ser la primera vegada l'ajudaria, però que a
partir d'ara s'ho hauria de fer ell solet. Llavors m'ha dit que volia
parlar amb l'encarregat, jo l'hi he dit que si no demanava cita prèvia
era del tot impossible... finalment m'ha dit que només s'emportava una
botifarra, així que jo l'hi he cobrat la botifarra i a banda una bona
comissió per tota l'atenció que l'hi he donat ...
T'imagines que realment es tractés així als clients?
A què sembla impossible??
Doncs ara mateix és com ens estan tractant tots els bancs!
Quins collons!"
Bé,
com sempre hi haurà gent a favor i en contra d'aquesta opinió, però
personalment i per experiència crec que no tots els bancs ho fan i els
que ho fan, no ho fan amb tots els clients.
Fa pocs anys vaig retirar els quatre canets que tenia d'una reconeguda Caixa d'Estalvis per això que contava en la història anterior: considerava que no em tractaven correctament com a client i me'n vaig anar. Vaig deixar un escrit al director general del banc explicant els motius de la cancel·lació del compte i avui en dia encara no he rebut contestació. Allà ells.
Desgraciadament avui
no podem viure sense un banc. Ja sabeu: rebuts domiciliats, nòmines,
assegurances, targetes, caixers automàtics, etc. Per tant, vaig decidir
obrir un compta a un altre banc. Un que en aquells moments em semblava
seriós i que donava importància al tracte amb els seus clients.
Vaig
tenir sort. Fins avui estic satisfet amb les condicions i tracte que em
donen. Per qualsevol cosa que pugui necessitar tinc assignat una gestora
personal i la veritat, quasi he oblidat l'última vegada que vaig entrar
físicament a una oficina.
Avui xerrarem de bancs però des d'una òptica diferent. De fet el títol de l'entrada és si no ho entens, no ho firmis.
Mirau que em va passar s'altre dia: La meua gestora bancaria personal està de baixa amb permís de maternitat i m'han assignat una nova. Em va cridar telefònicament per presentar-se i xerrarem un rato per si volia fer alguna inversió aprofitant, deia, que ara l'economia s'està recuperant.
Quan, ja fa molts d'any, estudiava un màster en Administració i Direcció d'Empreses vaig tenir un professor d'economia que sempre ens deia: "Si no ho enteneu, no ho firmeu". "Si no ho veis clar, no ho compreu". Aquestes frases tan clares sempre les he tingut com referència durant tota la meua vida.
Idò la nova gestora em parlava de coses com: index IFO de confiança dels consumidors a Alemanya, l'augment del nivell dels indicadors PMI´S, dels nous màxims del Stox Europe 600, del DAX alemany, o dels indicadors ISM de confiança als EEUU.
No vaig deixar-la continuar. Clarament la nova gestora no havia preparat la trucada. No sabia amb qui parlava ni tampoc havia estudiat el perfil del seu client. Li havien manat la venda d'uns determinats productes i ella cap endavant. Si cola, cola.
Vaig dir-li més o menys.
- Perdoni, des d'on està cridant?
- Des de Barcelona.
-
Mirí, jo visc a Eivissa. Ara mateix, he arribat a casa. He anat a
caminar per la costa i després m'he banyat a una caleta preciosa i amb
una aigua ben neta. Vostè sap el "rollo" que m'està contant? Quan estava nadant i disfrutant
del lloc pot tenir ben segur que no pensava amb tots aquests
indicadors que ben bé no sé què volen dir. Tot el que em compta no
m'interessa mica. Tinc una certa estabilitat financera que em permet
viure sense preocupacions i així vull seguir. No em torni a trucar mai més per vendre res. Si algun dia tinc alguna necessitat de vostès ja li trucaré jo.
La gestora ho va comprendre perfectament, vam acabar agradablement la conversació i no m'han tornat a trucar per vendre res per telèfon mai més.
Ei ... Objectiu aconseguit. El banc ja no em truca per telèfon! Ara si puc aconseguir que les companyes de mòbils no em truquin a l'hora de la "siesta", la felicitat ja sirà completa.
Alerta amb els gestors telefònics dels bancs i també de les companyes de mòbils. Teniu sempre present allò de "Si no ho enteneu, no ho firmeu" i "Si no ho veis clar, no ho compreu".
Be con saps, Jo vaix ser "bancari" i t'entenc perfectament.
ResponderEliminarTotes i cadescune de ses situacions que has explicitat, son pura veritat en aquest momens de tante tecnologia pero poca atenció personal.
Une abraçada.
Santi