viernes, 22 de diciembre de 2023

Viatge al Japó. Curiositats: Ginkgo biloba.

Eivissa, 23 de desembre de 2023

VIATGE AL JAPÓ. CURIOSITATS: Ginkgo biloba.

Durant el viatge al Japó anava apuntant en una llibreta algunes de les curiositats del país amb les quals em creuava cada dia. Sabia que en s'itinerari del viatge trobaria un país diferent. Una societat amb costums diferents de ses nostres. Què el menjar seria diferent i ses tradicions llunyanes a ses del nostre país. Però us assegur que tot i anar preparat per al xoc cultural, mai podia pensar que el Japó fos capaç de sorprendre'm tant. I en general sempre favorablement.

Hi ha moltes coses que desconeixia del Japó i que no venen en les guies de viatges. Coses que tal vegada us vindrà bé saber si viatjau al Japó i que vaig descobrir als carrers de les ciutats, les entrades als temples i els comerços més allunyats de les zones turístiques. En els restaurants, en el metre i als parcs.

Són moltes les curiositats del Japó. Jo n'he reunit unes quantes que em van cridar especialment l'atenció. Però segur que qualsevol que vagi una mica atent al que passa al seu voltant als carrers del Japó descobrirà un altre munt de coses que li cridin s'atenció.

Aniré publicant algunes entrades al blog amb aquestes curiositats que personalment m'han sorprès. 

 

Ginkgo biloba. 

 

 

 

 

Sa tardor al Japó és espectacular. S'han d'obrir els ulls i mirar cap amunt. M'agrade observar els arbres i el paisatgisme urbà, em fix en les espècies que habiten als carrers i avingudes, als parcs i jardins. Al Japó està tot ple de ginkgo biloba, un dels organismes més antics del planeta, l'arbre de la saviesa i de l'esperança. És considerat símbol del país. Abans dels dinosaures, abans que existissin les flors i l'home, fa més de dos-cents cinquanta mil anys, ja existia aquest arbre tan especial. Un arbre únic en el món, un fòssil vivent, sense cosins ni germans que se li semblin.

Al Japó coneixen les seues propietats, sobretot ho consideren com una espècie de vacuna contra la senilitat i demència. També diuen que protegeix dels atacs al cor, gastritis i millora la circulació. Vaja, que ho cura tot.

Em va sorprendre la seua resistència i fortalesa a les condicions urbanes, sobreviuen en condicions de poca llum, amb pocs nutrients i són super resistents a insectes, fongs, bacteris, foc, raigs... i a la radiació de les bombes atòmiques. Quan la ciutat d'Hiroshima va ser arrasada, el ginkgo va ser un supervivent.

Durant el viatge al Japó vaig obrir els ulls per a estar pendent d'ells. Vaig disfrutar d'uns colors grocs daurats pletòrics. Vaig trepitjar ses fulles pels carrers i vaig quedar encantat sentint com ses fulles anaven caiguen dels arbres.

 




 Una meravella de colors.


Seguiré amb més curiositats. El viatge fou un continu descobriment.

1 comentario: