sábado, 26 de noviembre de 2022

Viatge a l'Índia. Els colors de Rajasthan.

Eivissa, 26 de novembre de 2022

VIATGE A L'ÍNDIA. ELS COLORS RAJASTHAN.

Acab de fer un viatge per l'Índia. Un circuit pels llocs més interessants de Rajasthan, l'estat indi dels saris d'intensos colors, dels hòmens amb turbant, dels camells, dels castells fortificats, de ses havelis i del desert. És un estat de ciutats monumentals i de carreteres caòtiques.

També és l'estat de ses grans i polsoses ciutats conegudes a fora de l'Índia pels colors de ses seues cases i palaus.

 

Vull recordar tres ciutats i fer-ho amb els tres colors de l'Índia: el rosa, el blanc i el blau.


Jaipur, la ciutat rosa.

Jaipur és una bulliciosa ciutat, capital de l'estat de Rajasthan. Dins de les seues muralles vaig trobar un laberint de basars, edificis històrics i elegants palaus.

Vaig passejar a la nit per davant del PALACIO DE LOS VIENTOS. Més tard vaig sopar a un restaurant amb una terrassa just davant del palau. A la nit sa fatxada estava tota il·luminada: una visió fascinant.

 

 

 

 

Molt interessant s'ha visita l'observatori astronòmic i al  Palau de la ciutat. Vaig descobrir els basars plens d'activitat on fabriquen polseres o teles especials. Vaig divertir-me amb s'obligatori regateig als mercats. 

 

 

 

 

Udaipur, la ciutat blanca.

Udaipur és una ciutat molt romàntica. Els palaus reflecteixen a ses aigües del llac Pichola. Els edificis color marfil voregen el llac. 

 

Dues coses bones que vaig fer:

- perdre-me pels carrers del barri antic i descobrir GANGOUR GHAT. Al sol post, tots els edificis i llums reflecteixen al llac. Pocs llocs poden superar-la en bellesa.

 

 
- Un passeig en barca pel llac Pichola fins a s'illot de JAG MANDIR. El passeig en barca pel llac puguen contemplar sa posta de sol, és una meravella.

 

 

 

 

 

Jodhpur, la ciutat blava.

Vaig pujar per veure sa fortalesa MEHRANGARH que domina d'es lluny un barri de cases de colors blaus intensos. Els seus estrets carrerons són un caos. Per elles circulen els rickshaw, ses vaques passegen lliurement, els infants juguen pels carrers, ses dones caminen descalces i elegantment vestides de saris. És una ciutat molt bruta i amb molta pol·lució.
Vaig animar-me a passejar (acompanyat pel guia) pel laberint de cases blaves i s'experiència fou fantàstica. Dins d'aquell caos vaig trobar-me a l'Índia de veritat.







Observació:
Algunes fotos d'aquesta entrada al blog estan tretes d'internet, de pàgines de viatges. Desconec als autors. A molts de llocs, bé per s'hora de sa visita o per ses limitacions del meu mòbil, no vaig poder realitzar algunes d'aquestes magnífiques fotos.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario