sábado, 19 de noviembre de 2022

Viatge a l'Índia. Cerimònia de purifiació.

 Eivissa, 20 de novembre de 2022.

 PUSHKAR. CERIMÒNIA DE PURIFIACIÓ 

 

 

Vam arribar a la ciutat de Pushkar a primera hora de sa tarda. És un lloc màgic: ses cases blanques reflecteixen a s'aigua del llac sagrat i els fidels resen a sa vorera. Allí vaig poder disfrutar d'uns moments de tranquil·litat mirant ses aigües on van escampar part de ses cendres d'en Gandhi. 

Per caminar per ses escales que arriben al llac s'ha d'anar descalç. Us puc assegurar que no apeteix gaire. El lloc no està gaire net, ses vaques, els coloms i pardals de tota mena deixen tot ple d'excrements que els caminants podem fonyar a qualsevol moment. Vaig fer un esforç i vaig poder passejar per la vorera del llac sense pressa, disfrutant de sa posta del sol.

El lloc està ple de venedors que ens oferien flors per les ofrenes i "sadhus" (monjos) que ens insistien per fer una cerimònia de purificació: Ens deien que resaven per sa nostra família, pels fills, nets, etc. Acabada s'oració et posen una polsera del fil vermell a la monyeca i per descomptat, et demanen un donatiu en bitllets.

He de dir que també vaig trobar monjos "de veritat" i que van acceptar sortir a ses fotos sense demanar res a canvi. Com sempre, és difícil diferenciar els autèntics dels oportunistes.

Al sol post és quan la majoria de fidels s'apropen al llac sagrat per fer les ofrenes i submergir-se a s'aigua. Vaig respectar el moment, vaig guardar una certa distància i vaig evitar fer fotos. Els hòmens es despullaven i alguna dona va llevar-se el sari molt a prop meu. Per ells no és un espectacle, és un ritual, i pens que hem de respectar-los.

Vaig despedir-me del llac sagrat de sa millor manera: al sol post, assegut a ses escales, escoltant els càntics dels monjos, mentre el sol comença en amagar-se per l'horitzó. El llag passa de blancs i blaus a taronges i vermells, i el sol s'amaga fins al dia següent.

 

  

 





Tinc la sensació que la primera part de la cerimònia era autentica, La segona part, la de purificació ens han pres el pèl. Ens han vist sa cara de turistes i naltros hem picat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario