domingo, 15 de mayo de 2022

M'agrada.

Leamingthon, 11 de maig de 2022

M'AGRADA.

Estic a Leamingthon a casa dels meus fills. M'aixec de matí. Aquí el dia comença a clarejar a les sis del matí i ses nits són molt curtes. Durant sa nit ha plogut i continua fent-ho ara mateix. Quan surt al jardí veig que tot està xop. Em prenc un got de llet ben calenta amb te, assaborint-lo, i mentrestant una idea es va obrint camí al meu cap: Dies passats una amiga amb la qual comparteix aquests petits escrits i em va dir "Pepe, ja veig el que no t'agrada. Ara hauràs d'escriure de coses que si t'agraden, veritat?".

Feia referència al fet que darrerament els meus escrits semblen tenir un to un poc nostàlgic, negatiu i pessimista.


Idò fet. Xerrem de coses que m'agraden. Parlaré de ses coses que m'agraden d'estar a casa dels meus fills Joan/Kat a Leamingthon i d'algunes més.

M'agrada quan estic esmorzant que sa gateta Lola s'assegui al meu costat i em miri d'aquesta manera tan especial. M'agrada esprémer sa bosseta del te amb els dits. M'agraden els dies de pluja rere els vidres com avui. Els dies de sol m'agrada passejar sense presses pel parc i mirar al cel mil vegades i disfrutar del sol i del dia. M'agrada, a la nit després de sopar, quan n'Indiana ja dorm i sa tranquil·litat ha arribat a sa casa, quels meus m'escoltin quan els explic els meus problemes i ses meues inquietuds. M'agrada que no minimitzin i frivolitzin temes que per jo són importants. M'agrada pensar que tot i ses dificultats, tot sempre sortirà bé. M'agrada el somriure de sa meua neta. M'agraden ses papallones, els esquirols i els cants dels pardals quan estic al jardí. No m'agraden els cucs i els insectes. M'agrada sentir-me optimista. M'encanta començar el dia al jardí disfrutant del sol i sa calma que donen ses plantes i els arbres, m'omplin de vida, em carreguen ses piles.

M'agrada tornar a llegir una vegada i una altra algun llibre especial que al llarg dels anys he regalat al meu fill i que parlen de coses i costums de sa nostra illa. Disfrut caminat pels carrers i parcs del poble, del silenci de ses matinades, del so de ses rames d'arbres al jardins i parcs cruixint baix els meus peus, de caminar baix sa pluja ben proveït d'un capell i roba d'abric i sentir l'aire fred a sa cara. No em cans de mirar el foc a sa xemeneia i a la nit mirar el cel i ses estrelles. M'agrada jugar amb sa meua neta.

I també, a qualsevol lloc, a qualsevol hora, em fa feliç:

Somiar al llit amb els ulls tancats. Somriure. Estar callat. Mirar fotos de sa meua família. Fer petons al coll. Que em gratin s'esquena. Ajudar, si puc, a tothom. Fer fotos. Despertar-me de matinada. Mirar els ulls a sa gent. Sa llum d'una espelma. Caminar amb la meua dona agafats de sa mà. S'olor de sa roba neta. Passar els fulls del calendari de s'agenda. S'olor d'humitat després d'una tempesta d'estiu. Menjar-me un gelat i no tacar-me sa roba. Aprendre a escriure. Despertar-me abans que soni es despertador. Pensar ficat al llit. Estimar. Llepar sa tapa dels iogurts. Sa llet amb te. Llegir lletres de cançons. Que m'agraeixin alguna cosa després d'haver-la fet. Els llençols freds del meu llit. S'olor de sa meua dona. S'olor d'un llibre nou. El dia abans de fer un viatge. Dibuixar junt als meus nets ses finestres quan tenen baf. Que m'abrasin. Tallar ses pells de ses taronges en trossets. Els meus amics. Xerrar amb els meus fills.

I ...... M'agrada si em llegiu. I ..... M'agradau també si no ho feis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario