lunes, 6 de septiembre de 2021

Adéu estiu.

Eivissa, 5 de setembre de 2021

ADÉU ESTIU.

Adéu a l'estiu. Ses platges a poc a poc van quedant-se buides.

 


Ha estat un estiu molt llarg i calorós. He disfrutat intensament de cada mes. Tenia el repte personal de veure com ho suportaria el meu cos i el meu cap. Les mesures de protecció covid i la pressió dels problemes de cada dia eren els reptes a superar.

Balanç? Positiu. Molt positiu. Estic acabant l'estiu cansat però satisfet.

Com l'he superat? Bàsicament amb dies de família, d'amics, de platja i de naturalesa. Poca cosa més.

Hauré de dir fins a l'any vinent a sa Cala de Sant Vicent. No hi he anat en tot l'estiu. I mirau que m'agrada s'aigua ben freda i transparent, s'arena ben neta i també el bon menjà d'algun restaurant del lloc.

Igualment, adéu a Ses Salines. Tampoc hi he anat en tot l'estiu. Saturació, poc aparcament, preus abusius, venda ambulant, etc. No tenia ganes d'anar-hi. Hi tornaré a l'hivern per caminar, per omplir-me els ulls de blau i sentir l'olor de sal. A tornar a sentir el fred i el vent a la cara.

I que us he de dir del Port de Sant Miquel. Sa meua platja preferida. Aquest estiu s'ha posat de moda i ha estat plena cada dia. Impossible aparcar, impossible trobar un raconet a s'arena, impossible reservar taula al meu restaurant preferit. També l'he deixat per l'any vinent.

Ses Figueretes i la seua platja ha estat el meu refugi durant l'estiu. Caminades per la vora de la mar. Carreres amb el meu nét. El seu crit "vamos Pepe, vamos !" m'ha fet treure forces d'on no les tenia.

Els camps i boscos verds d'Anglaterra també m'han portat calma. M'ha encantat disfrutar de la pluja i les baixes temperatures durant l'estiu. No us podeu imaginar el plaer de dormir tapat amb edredó en ple mes de juliol.

Aviat arribarà sa tardor. Els dies seran més curts, arribaran les pluges i la hibernació de l'hivern. Temps per estar més temps a ca nostra, sols, amb família o amb els amics. Nits llargues i fredes. Tornarem a fer calentets i al sofà amb una manta veurem aquella pel·lícula que tant ens agrada. Tornarem a menjar de cuera, de calent.

Si, si .... Farem com ses sargantanes! Hibernar! Estirem més temps tancats a casa. Tancarem portes i finestres, encendrem estufes i xemeneies. Ens posarem abrics i bufandes. Arribaran els dies curts i foscos, ses nits llargues i fredes. Arribaran dies de trons i llamps però també dies clars i més nets que mai. Arribaran nits plenes d'estrelles brillants i de lluna blanca i majestuosa.

Ara mateix encara fa calor, però sa llum ja és diferent. El sol, a poc a poc, surt més tard i s'amaga més prompta. Al camp ja s'ha recollit el raïm, ses garroves i ses ametlles. Està arribant sa tardor.

Jo necessit l'hivern. Estic desitjant que arribi ja!

Hi ha un plaer més gros que veure com plou i naltros calentets a ca nostra? Tinc ganes de disfrutar d'una Eivissa més calmada i més neta. Ses pluges l'hauran fet net de tota la pols de s'estiu i tornaran els camps nets, els boscos verds i l'olor de terra mullada.

Sense adonar-nos estirem en Nadal.

També sense adonar-nos, per Sant Antoni, els dies començaran a créixer i en no res arribarà la primavera. Tornarem a obrir ses portes i finestres, tornarem a disfrutar de l'estiu.

El temps passa ràpidament. Sempre ho dic. No m'importa. L'importat és saber-ho disfrutar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario