domingo, 23 de julio de 2023

Jo m´ho pensaria.

Eivissa, 23 de juliol de 2023


JO M'HO PENSARIA.

Avui diumenge 23 de juliol de 2023 és sa data triada pels que manen a Madrid per celebrar unes eleccions generals a tot el país. Tenen uns collons ... Amb sa calor que fa!! Ja podrien haver triat una data diferent.

 


Per jo, per moltes coses que estan en joc, són unes eleccions importants, però que arriben en un moment especialment complicat. Sa veritat, estic decebut amb els polítics que haurem de votar: els que fins ara han manat presenten un balanç ben trist. Sempre ses mateixes cares i sempre creant problemes on no n'hi ha cap. M'han defraudat. Els que volen manar, el mateix. Prometen i prometen, però el que volen realment és manar, manar i manar. A qualsevol preu.

A s'hora de decidir a qui votar és complicat: votaré no a qui vull, sinó a algú que no voldria votar, però el votaré per impedir que guany algú pitjor. Enteneu es meu embolic? 

Sempre he pensat que els partits ens utilitzen: és evident que ses coses que fan quan manen no té res a veure amb el que ens diuen quan fan campanya electoral. Quan aconsegueixen formar una majoria parlamentària per governar, ja no fan el que jo pensava que ferien quan vaig anar a votar-los.

Estic cansat de veure a tots els polítics demanant el vot i prometent qualsevol cosa per a obtenir-lo. Són uns cínics perquè els candidats no és que no tenguin vergonya d'enganyar-nos: és que no tenen vergonya de dir i prometre coses que tots sabem que són falses.

Per tant, anar a votar? Abstenir-se? O no anar a votar? Vull un govern central del PP i Vox? Vull un govern central de PS i tota una suma de petits partits regionals que sempre estan discutint entre ells i que no aporten res?

Jo som, des de sempre, d'esquerres, però quan l'esquerra presenta una colla d'ineptes jo no puc votar-los. M'espanta sa relació de gent que presenten a ses llistes electorals. Quina colla d'inútils. Aquesta gent no pot portar es país endavant. Durant els darrers anys han tingut una oportunitat i realment no han sabut o volgut fer-ho millor: jo personalment estic pitjor que abans. I no fa falta parlar de ses escoles, sa sanitat, ses comunicacions, sa cultura, ses pensions, etc. És lamentable. 

Pel que fa al binomi dreta-ultradreta, no poden ser el futur: han demostrat ser uns mentiders, uns falsos i que volen el poder al preu que sigui per fer el que volen els grans poders.

Bé, és evident que no és funció meua aconsellar a ningú què ha de votar i què no. Tinc un respecte enorme per sa decisió individual de cadascú i no m'atreviria mai a dir una cosa així. Però crec que sí anau a voltar, no voteu a qui crea més problemes. Votau a qui us aporti solucions als vostres problemes i ses vostres preocupacions. I recordau, no anar a votar també és una alternativa vàlida de la qual no heu d'avergonyir-vos ni justificar. 

Jo m´ho pensaria. Mentrestant, me'n vaig a Ses Figueretes a reflexionar. Estic molt acalorat! Un banyet a la mar m'aclarirà ses idees.

No hay comentarios:

Publicar un comentario