viernes, 2 de febrero de 2024

Em tractaren com un bambo.

Eivissa, 02 de febrer de 2024.


EM TRACTAREN COM UN BAMBO.

 


Sa història d'avui és una de tantes que diàriament passen a milers de persones a ses oficines bancàries. La vull contar pel divertit que m'ha semblat sa situació. Ja em coneixeu ... M'agrada discutir. M'agrada polemitzar. M'agrada emprenyar. M'agrada deixar en evidència coses que ens volen fer veure com normals quan no ho són.

Mirau:

Ja fa dos anys vaig viure una situació similar. Com veureu, durant aquest temps que ha passat no s'ha millorat gaire s'atenció als clients que s'atreveixen a entrar en una oficina bancària.  

S'altre dia vaig anar a fer un ingrés en metàl·lic a una oficina d'una reconeguda caixa. Ses oficines d'ara no tenen una finestra de "caixa" per fer aquestes operacions. Ens diuen que ja no manegen sous en metàl·lic. Per aquest menester s'ha d'anar als caixers del carrer. Dins de l'oficina molta gent fent feina, moltes taules i cadires, però sou no se'n veu cap.

Vaig fer l'ingrés i el caixer automàtic va rebutjar-me un bitllet de 5 euros. Estava romput i aferrat per la meitat. Correcte. Vaig tornar a introduir-ho a sa màquina i novament mel va tornar amb un missatge a sa pantalla de "no el torni a introduir més".

Bé, ara ve sa part divertida de s'història. Vaig disfrutar molt.

Amb el justificant de l'ingrés dels altres bitllets i el bitllet romput a la mà, vaig entrar a s'oficina. Després d'esperar-me uns quants minuts fent cua, una empleada asseguda darrere d'un mostrador em preguntà "què volia?". Vaig explicar-li el tema i que volia ingressar els cinc euros. Sa pobreta va agafar el bitllet de cinc euros com si estigués infectat amb sa punta dels dos dits i va ficar-lo a sa màquina de comptar bitllets. Ei ... Vaig dir-li "és un bitllet de cinc euros. Un!" però el va ficar a una màquina de comptar! Al·lucinant.

Sa màquina de comptar també va rebutjar el bitllet. Sa empleada en digué "doncs l'haurà de fer córrer i haurà d'ingressar un bitllet nou". Amb cara de pocs amics vaig dir-li "perdoni, això és un banc o m'he equivocat de porta?".

Va molestar-se i va girar-se sense donar-me una solució. Jo continuant pressionant "perdoni, no se'n vagi. Què vol dir? Què he de portar un bitllet nou? No s'ho cregui. Vull parlar amb sa directora. Que surti sa directora i ara ho aclarirem."

Va sortir una dona d'un despatx diferent, crec que sa subdirectora, i sense presentar-se m'amolla (en castellà) que "que queria?". Una vegada més, vaig repetir sa mateixa història. Jo cada vegada per fora més enfadat i parlant més fort. Per dins disfrutant un munt.

Vaig muntar un espectacle! Tothom mirant.

Finalment, sa directora, es va dirigir a s'empleada i li va dir "dale un billete nuevo y que haga el mismo un nuevo ingreso en el cajero".

Vaig repetir el procés inicial al caixer amb un sol bitllet i tot perfecte. Sa màquina va donar-me el justificant de s'ingrés i vaig sortir d'allí.

Em tractarem com un bambo i no ho som.

No hay comentarios:

Publicar un comentario