miércoles, 9 de junio de 2021

Útil o valuós?

Eivissa, 9 de juny de 2021

ÚTIL O VALUÓS?

Normalment no m'agraden els missatges que em reenvien al meu whatsapp de coses que circulen per les xarxes socials. Per norma, ja conec qui envia asenades i quan veig que m'ha enviat alguna cosa, ho esborr sense mirar-ho.
S'altre dia una amiga d'aquelles de fiar, d'aquelles que no perden el temps en asenades, m'envià un missatge que parlava de l'importància de saber diferenciar l'útil del valuós.

El missatge deia:

"Tal vegada una de les coses que més necessitem és aprendre a diferenciar l’útil del valuós. 

Un cotxe és útil. Un abraç és valuós. Una porta és útil. Veure sortir el sol és valuós. Un encenedor és útil. Un amic és algú valuós. Quasi sempre, l’útil és més car que el valuós. De fet, el valuós difícilment costa sous. Això passa perquè els sous són útils, però no valuosos. El valuós genera molta més felicitat a llarg termini que l'útil. I sense dubtes, moltes vegades, valorem més l'útil que el que és valuós. 

Els millors moments de la vida no costen sous. Veure créixer un nen petit, una besada, sentir que camines agafat de la mà d’algú ….. Aquests moments són el més valuosos que tenim. Quan tingueu una preocupació o un problema, parau un moment a pensar: el que buscau és útil o valuós? Hem d’aprendre a diferenciar-ho. Així veurem que viure bé no és tant car com diuen".

Idò avui ho tenia clar. Ben de matí m'he aixecat amb la idea de fer una cosa valuosa. Una cosa que m'agradava i tenia ganes de fer-la. 

Diuen que qui camina tot sol va allà on vol. Idò si, he anat a caminar tot sol per Sa Caleta, Es Bol Nou i fins a sa Punta des Jondal.

Per aquests llocs hi vaig molt sovint, sol o acompanyat, i sempre trop coses noves durant la caminada. Durant la d'avui els meus passos m'han portat fins a les casetes de pescadors d'Es Bol Nou. Allí m'he trobat un pescador que preparava la seua barca per anar a posar les xarxes. Hem fet una xerrada molt agradable, molt enriquidora. Noms de llocs de la costa, costums i consells per conèixer millor el lloc. 

Bé, el que deia abans: Ha estat un matí valuós i tot gratis!

Mirau que m'he trobat durant el camí.

























Bon dia a tothom. Disfrutau de ses coses valuoses i gratuïtes que ens regala la vida.

1 comentario:

  1. Útil y valioso. Lo primero, para para aprender a distinguirlo; lo segundo, para apreciar las bonitas fotos que ilustran el comentario.

    ResponderEliminar